Etiketter

tirsdag 20. mars 2012

Mer mer mer....!

Litt nytt og litt fra det siste året

Fint å få lagt ut noe mer her når jeg har ordnet meg denne bloggen. Har veldig mye annet på agendaen, men klarer ikke å holde meg unna denne hobbyen mange dagene før jeg klør i fingrene! Det kan være en plutselig ide som kommer, eller jeg finner noe som jeg bare måå lage noe av. Noen ganger må jeg bare ha litt avbrekk fra andre ting og da er det ingenting som er så bra som å sette seg ned å lage noe jeg liker. Jeg lager mye forskjellig og prøver stadig ut nye ting, det er spennende, men noen ganger finner jeg selvsagt ut at det er ikke alt som blir sånn jeg har tenkt. Men da har jeg prøvd det også. 
Spanderte på meg en brukt taurus båndsag til 31-årsdagen min, den skal brukes til glassmykkene mine. Men ikke nå, huset er ikke ferdig enda! Men før 17. mai har vi nok kommet inn i nytt hus med god plass til alle 5. Blir veldig bra =) ( siden jeg har valgt ut mesteparten av det innvendige, hehe)
Her er noen kreasjoner, ta gjerne kontakt hvis det skulle være interessant. Her eller på mail: eldbjorg@varmevoll.no

Langt eller dobbelt smykke med mange muligheter i glass og metall. Som du ser kan anhenget tas av og låsen flyttes bak, og smykket kan da også være langt eller dobbelt. (De store perlene er grønnere enn på bildet her...)


Ujevne skjellperler, hvor den ene var hjerteformet! Unikt smykke!!
Festsmykke med sølvfolierte grå/sorte glasshjerter
Kraftige lampworkperler med matchende anheng, trådkuler og stor lenke

Sort og sølv er alltid flott. Denne lenken reflekterer lyset veldig fint og gjør dette smykket til et blikkfang. Hektelås bak

Langt eller kort, lenken bak eller dobbelt rundt halsen. De rosa krakkelerte perlene har egentlig en sterk og skinnende farge, sammen med sorte glassperler og sølvfarget metall.

Kort smykke av heklet skinnsnor med bronsefargede små og stort anheng

Selvlaget anheng med glass, krystall og stardustperler på lenke og sølvbånd

En maskedukke av dorull og fire blyanter, og vips, en grovstrikket snor av hvit/sølvfarget tråd. Limt fast i endestykker og festet en stor karabinlås bak.

3-raders kjede i 3 farger. De tre radene er festet i to flotte sølvfargede ringer som kobler dem sammen med en grov dobbel lenke med toggle lås bak.

Lillatoner med krakkelerte perler. Kraftig smykke med store hjerteperler. Fargene kommer ikke til sin rett..

Gull og turkis med runde glassperler og store med gullstøv

Her har jeg lagd mitt eget anheng igjen, et stort med masse metallperler og en stor glasskrystall i midten. Moro å lage sånt! Må ordne en passende snor til den snart.


Dette ble lagd sist høst (derfor disse høstfargene), og jeg likte det veldig godt. Langt i bronsefarget metall.

Noen ganger kommer det plutselig noe uventet med på bildet.. hehe ( Min yngste er nokså klåfingra! ;)
Disse perle"ballene" tok litt tid å lage, men jeg ble fornøyd og syns de passet til å henge litt. Sølvkule inni for ekstra effekt.

Dette er mitt, min sønn var så snill å lage det til meg =) Kjempefint da! Av glassperler

Har vært litt usikker på disse lampworkperlene. Men du verden så fornøyd med dette resultatet, det må jo passe til sommeren når det skal være sterke farger. Tredd på kraftig strikk.

Dette har jeg lagd i full fart til meg selv. Metall og akryl. Jeg har forstått at mange syns at akryl er lite holdbart og ikke fint. Men jeg har et lager med mange flotte akrylperler og er derfor ikke enig i at de ikke kan brukes. Jeg lager mye flott av det, og mange tåler mye. Noen syns de kun passer til barn, men det må vel være sånne transparente eller opakefargede perler med tydelige støpekanter de ser for seg? Det fins så uendelig mye annet enn det! Eksempelvis imitasjoner av polyclay, halvedelstener, glass, tre, metall osv. Noe er penere enn annet da selvfølgelig. Så er det sagt. Men jeg bruker faktisk mest glass til salgsvarene mine.





2 kommentarer:

  1. Akrylperler er kjempekjekke til øredobber pga lettheten. Enig med deg. Mye fint i akryl. Fine smykker du lager forresten! :O))

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig, og så mange muligheter det er! Takk for det =)

      Slett

Tar imot bestillinger og forespørsler her eller på mail. Blir også glad for å lese hva dere måtte synes om mine smykker.