Etiketter

mandag 12. august 2013

SKRAP BYTTER EIER hver sommer i Juli - med noen små skatter...

Pakka fra uvennen kom seint, men det var vel den andre som blei sendt igjen da.  Hvor mange pakker kan greie å bli borte på så kort tid? Men masse interessant (på ulike måter) i denne pakka da.
Det kom en middels stor haug ut av konvolutten ;)

Og her har jeg klart å sortere alt sammen!

Store flate glassperler. Har to sånne liggende fra før, mange år siden de blei kjøpt, men fremdeles ikke brukt...hm.

Tror det er tsjekkiske fire polish glassperler, perfekte til mine seed bead-prosjekter!! :D Ellers fasetterte cat eyes..? Fin farge på de.

Noen steinperler - agat kanskje? Utrolig stygg kombinasjon med det sølvfargede metallet! Men de kan demonteres og brukes annerledes :)

Se her ja, 4mm biconer i akkurat den fargen jeg IKKE liker, og AB i tillegg. Kunne nok sendt dette i uvennpakka selv.. men vurderer å ta det som en utfordring, hehe.

Huttetu!!! Skjell i fæle former. Men skal faktisk lage et halssmykke av de, for å ta den grusomme utfordringen ;)

Tsjekkiske perler igjen (?) ok med AB når de er lilla. Men de frostede utskjærte roseperlene med AB-coating kunne jeg vært foruten :p

Skjellanheng i liten str. som er stygge på ene siden. Minner meg om gardinpynt.. ikke brukelig iallefall. En haug med glassperler i små str.

Gullfolierte firkanter. Hm, ikke noen lykkefølelse av den grunn. STYGGE sylinder glassperler og fæle ferskvannsperler som egentlig kan kastes for min del.

Fire stavlåser, men bare en stav...hm.  De til høyre ser skumle ut, merkelig metall. Bøyde peace-charms, stygge metallperler i antikkgull, men noen greie sølvfargede metallperler. Krystallblomsten var ok, og kanskje de to emaljerte.

Sølvfolierte igjen. Ikke førstevalget de der. Steindråper er helt ok.

Relativt store porselensperler, stygg farge, men likevel litt tøffe faktisk. Kan bli bra i kombinasjon med det rette annet :) To cateye (?) hjerter i bruntoner. Usikker på om det kan bli noe..

Tror dette er akrylsliders med swarovski...? Var sånne Tonje ikke ble fornøyd med vel? Får se om de blir til noe... en gang. Ved siden av er det noen glassperler med gullfolie inni.

Vokset bomullstråd som var ganske "klissete" på et vis, skulle tro de var dyppet i Cola eller noe. Må nok kastes eller gis bort til SFO. Klokka har jeg bare ambivalente følelser for.

Sølvfolierte firkanter - igjen! Rosa er ikke min farge, sier ikke mer. De lentilperlene i lampworkglass var lite med. Stygge faktisk.

Sa jeg sølvfolierte? Men fikk litt lyst til å ramme/kapsle de runde inn med seed beads i en passende farge, det hadde nok funka fint :)

Den prikkete ørepynten var visst svært så populær her...men ikke nå lenger visst ;) Ikke så imponert jeg nå iallefall. De store lampeverkene der var i hvertfall helt feil.

Mobilsnorer med karabinlåser. De passer ikke til mobil lenger, men kanskje noe annet? Skolesekkpynt?

Grusomme lampworkperler.  Tommel ned.

Perler med kobberstøv. Har mange andre av disse, men ikke brukt dem. Vanskelig å kombinere med andre ting, særlig metall. Men ikke umulig. Får la dem ligge på vent. De to hjertene til høyre var litt mislykket, men litt fine og, noe med fargene...:) Blir visst litt smårar her av alt dette kaoset ;)
Tusen takk for uvennpakke Yvonne, det var den siste dette eller? Masse forskjellig her, moro å se. Favoritten var definitivt de sølvfargede fasettperlene. Kan vel bruke en del av det andre også, men noe av det har naturligvis kun mellomlandet ;) 

Bilder med perlevennperler: Må kanskje bruke de litt mer og ikke bare andre ting. I dette armbåndet har jeg iallefall brukt svarte fasettperler fra Hanne Katrine:





Takk for nå, ses om et par tre uker, når augustpakka skal blogges :) (Utfordring til meg selv: inkludere flere perlevennperler så jeg har noen bilder av nye kreasjoner å legge ut neste gang).

Ha  en fortsatt fin sensommer alle i hop!!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tar imot bestillinger og forespørsler her eller på mail. Blir også glad for å lese hva dere måtte synes om mine smykker.