Etiketter

tirsdag 30. desember 2014

Happy new year!! Siste perlepakke i år :)

Her har vi pakka for desember. Egentlig lå ikke sakene i posene, men sorterte de litt...

Julekort med koselig tekst. Te og noe godteri til å kose seg med (ungene koste seg :) )

Et bilde med det som ikke falt mest i smak først. Seed beads som ikke er jevne har jeg veldig mye av, men får ikke særlig bruk for det.  Jeg driver med perlesying, men da trenger det å være merkevare ;) Hjertene har jeg utallige av, men det blir litt for mye kobberstøv noen ganger. Sånn AB som er på den nederte strengen klarer jeg ikke å like, får se om det kan bli noe en gang. De i midten er akryl, og det er vel en regel på  å ikke sende, men fine farger da.

Her har vi rondeller i brunt o.l. er alltid fint. Klokkecabochoner.... vet ikke helt hva det kan bli, men kanskje. Skinnsnor som jeg ønsket meg, skal nok få benyttet den jeg :) Ok glassperler.

Glass, stein og porselen? Snowflake obsidian chips. Har mye av det, men bruker lite. De andre var ALLE  kjempefine :)

Metall, glass, og indonesiske perler. Jeg har en del indonesiske perler, men ikke akkurat disse :) Fine perler det. Noen metallcharms ("wreckingballs") Sånne med store hull har jeg, men ikke i svart tror jeg. Firkantene var interessante, må finne en løsning på de :) De nederste var spesielle, noe for meg altså ;) Mye flott her!

Ikke alltid like begeistret for sånne charms/anheng med den type motiv, men denne pepperkaken var artig :) Noen fine sliders, er de nikkelfri? To flotte hjerteanheng. Og et lilla som røper avsender. Synes det var kjempefint når du hadde bilder ute av disse. Har mange sånne uten emalje og krystaller, men med den lillafargen og litt bling var det et nydelig anheng! Må nok ha det til meg selv ;)

Synd å slutte med dette, men uansett så nydelig utforming på dette korset (for det var det), så bruker jeg aldri religiøse symboler i smykkene mine. Skal legge det inn på notatet hvis det ikke står der. Hender med "hand made" er greit, men med "Mona Lisa" på andre siden kan ikke jeg bruke dem :/ De til venstre er greie, men synd at de nederste er flate bak, for da kan de ikke brukes til øredobber. Blir litt rart med en som stikker bak og en fram, hehe :) Får se hva det kan bli.

Her var det mye forskjellig. Jeg gjetter på at nyttårsperlene var på det svarte bildet, og noen stjernecharms kanskje? Ønsket mitt var skinnsnor, ikke sikker på om den er 6mm da jeg ikke har målt, men kan se sånn ut :) Tusen takk for den! Ellers så var det hvorvidt perlevennen kjente min smak. Litt begge deler må man si der, men alt i alt masse å lage fine ting av her. Og vi har tid i 2015 :) Takk for variert og fin pakke på tampen av 2014! Neste bilde er av et smykke fra novemberutfordringen:

Noen stressbilder av smykket som jeg lagde ferdig i dag. Hadde jo lovet å blogge i dag, og nå er klokka 2 minutter før midnatt!! :O Da måtte jeg få ferdig dette og. Dette er glassanhenget fra Maren Maria, som jeg har kombinert med samme farger i kobber, koboltblått og sølv. Glass og krystall med små daisy spacers i sølv, samt låsen. Chips og fasettperler i kobberfarge, krystallrondeller i ulike størrelser i koboltblått. Som dere ser, liker jeg å plukke opp fargene i anhenget for en fin helhet. Håper jeg fikk det til, bildet yter ikke synsinntrykket rettferdighet ;) 


Husk perlevenner at vi har en løpende utfordring, vi vil gjerne se hva dere andre lager av det som dumper ned i postkassa. Beklager at jeg ikke rakk å bli ferdig før 24.00 ;)

GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN, ses i Januar til starten på et flott perlevenn-år :) :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tar imot bestillinger og forespørsler her eller på mail. Blir også glad for å lese hva dere måtte synes om mine smykker.